sobota, 1 lutego 2014

Sposoby reklamowania swojego bloga w internecie.

Tematem tego postu będzie ogólny podgląd moim okiem na różne typy reklamowania się w świecie blogosfery. Jak dobrze wiemy od reklamy zależy bardzo dużo. Dobra reklama to połowa sukcesu na popularność bloga. Drugą rzecz jasna jest tekst, tematyka etc. Niestety wielu idzie drogą na skróty ślepymi obserwacjami bądź reklamuje się gdzie się da pod każdym postem w grupie blogerów. Wszystkie sposoby reklam postaram się wymienić i wyrazić własne zdanie na ich temat. (jestem na organizacji reklamy, więc można mi zaufać)




Różne rodzaje reklamy w internecie:


  • Promowanie swoich postów na blogu maksymalnie raz dziennie na grupie blogerów - standard reklamy początkowych jak i doświadczonych blogerów. Zalecam w takiej reklamie oprócz załączenia linku do swojego postu na blogu napisania paru zdań o czym piszemy na blogu oraz najlepiej temat postu.

  • Promowanie swojego bloga w komentarzu u kogoś na blogu - może nie jest to standard, ale jest też często spotykane. Niestety w większości jest to napisanie zdania typu "ładny blog zapraszam do siebie". Taka reklama na pewno nikogo nie przyciągnie, a nawet odepchnie. (nie wspominając, że taka osoba prawdopodobnie nie przeczytała nic na Twoim blogu). Jednak w przypadku napisania wielu konstruktywnych zdań wyrażając swoje zdanie na temat postu u kogoś oraz krótkiej notki o czym piszesz na swoim blogu nie jest niczym złym. Nie dość, że przykujesz czytelnika takiego komentarza swoją wypowiedzią to możesz być pewny/a, że bloger u którego zostawiłeś/aś komentarz na pewno tam wejdzie. (przynajmniej ja)

  • Promowanie blogera przez blogera czyli tzw. LBA - Można to nazwać fajną zabawą, a nawet reklamą. W LBA bloger nominuje swoich faworytów, których sam osobiście czyta i są godni uwagi, ale są mało znani. Polega ona po odebraniu nominacji swojego bloga na odpowiedzenie 11 pytań od osoby, która Cię nominowała. Te nominacje oczywiście pisze się na blogach w postach. Nie ma określonej tematyki pytań oraz liczby osób, które sam możesz nominować. Jednakże nie możesz nominować osoby, która Ciebie nominowała. Moim zdaniem bardzo dobra reklama, chociaż to wiele zależy od osoby, która Cię nominuje. Jeżeli opisze bardzo ciekawie Twój blog i o czym na nim piszesz możesz być pewny/a, że dzięki takiej reklamie zdobędziesz dużo czytelników, a na pewno wyświetleń bloga.

  • Promowanie swojego bloga w komentarzach na grupie blogosfery - moim zdaniem bardzo niesmaczna w niektórych przypadkach reklama. Jeżeli jesteś myśli, że spamując swoim linkiem do bloga pod czyimś postem w którym zawarty jest jego blog bądź w jakimś pytaniu zdobędziesz czytelników to jesteś w błędzie. Chyba, że pytanie brzmi następująco: Czy moglibyście mi podać linki do swoich blogów o tematyce xyz? Wtedy śmiało możesz wstawić, ale nie sam link. Wstaw najlepiej ostatni post o tematyce xyz oraz krótko opisz swój blog oraz post, który udostępniłaś. Wszystko zależy od Twojej zdolności prezentowania się. Jednakże takie posty są szybko zaśmiecane linkami z blogami i zdarzają się przypadki, że zamiast xyz bloger wstawia link ze swoim blogiem o tematyce zyx. Możesz dzięki takiej reklamie liczyć na ledwo parę wejść, a przy dobre prezentacji może paręnastu.

  • Promowanie swojego bloga obserwacją za obserwację - Bardzo skuteczna reklama przy której masz pewność, że za obserwację otrzymasz obserwację. Jeżeli stawiasz na ilość, a nie jakość (w tym przypadku czytelników) to możesz śmiało to robić, a jeżeli nie to nawet nie myśl o takiej wymianie. To nic innego jak zdobycie obserwatorów w bardzo ładny sposób. Tylko być obserwatorem, a czytelnikiem to dwie różne rzeczy w dzisiejszej blogosferze. Zdarzają się nawet takie przypadki, że po wymianie druga osoba po pewnym czasie przestaje Cię obserwować, a Ty nawet tego nie zauważysz. Osobiście bardzo odradzam takiego czegoś, ponieważ możecie też spotkać się z krytyką, że to ludzka głupota to robić.

  • Promowanie swojego bloga na grupie blogerów oraz zachęcenie do wstawienia naszego bloga w komentarzu - Ostatnio się zorientowałem, że jest to genialne. Nie dość, że Twój adres do bloga będzie przez parę ładnych godzin na szczycie grupy blogerów to jeszcze wejdzie Ci więcej wejść niż w przypadku wstawienia samego adresu bloga i krótkiej notki. Sęk też w tym jak ją opisać. Jeżeli wymyślisz parę dobrych krótkich zdań i podkolorujesz post, że najciekawsze blogi zaobserwujesz bądź skomentujesz to nikt nie będzie mógł Cię skrytykować, że specjalnie zachęcasz do wstawiania linków do postu, żeby był na topie. Reklama na tym poziomie nabiera nowego poziomu, ponieważ  nikt Cię nie skrytykuje, że wstawiłeś tutaj tylko link do swojego bloga. Dlaczego? Ponieważ sam autor postu zachęca do wstawienia linku naszego bloga. Jednakże osobiście nie będę używał takiej reklamy i mam nadzieję, że przez napisanie tego sposoby nie wzrośnie podaż tego sposobu.

  • Promowanie swojego bloga prośbą dobicia do okrągłej liczby obserwatorów obiecując odwdzięczenie się - Mało mam do powiedzenia w tej kwestii, ponieważ jest to praktycznie obserwacja za obserwacje. Jednakże tutaj wydaje mi się, że jest na to większy popyt, ponieważ osoby widzące taki post i bawiące się w obs za obs automatycznie bardziej ufają tej osobie co skutkiem jest zaobserwowanie oraz pozostawienie linku do swojego bloga licząc, że dojdzie im 1 obserwator.

  • Promowanie swojego bloga konkursem gwarantującym wygranie kto zaobserwuje i napisze komentarz w poście bloga - Jedna z lepszych metod reklamy, ale tutaj można liczyć w większość na ślepą obserwację. Wiele to zależy od nagrody oraz od nagłośnienia konkursu, ale na to też znaleźli patenty. W warunkach takich konkursów często można spotkać, że trzeba polubić na facebooku fanpage, wstawić link o konkursie u siebie na blogu bądź umieszczenie banneru do bloga na którym znajduje się konkurs. Oczywiście zawsze znajdzie się pytanie na które trzeba odpowiedzieć w komentarzu konkursu typu "dlaczego powinnieneś/aś wygrać tą nagrodę?" bądź "czemu w nocy jest ciemno?" I wtedy organizator wyłoni "najciekawszą" odpowiedź i taka osoba otrzyma nagrodę. Wydaje mi się, że dotrzymują słowa, ale są pewnie przypadki, że kto bardziej zareklamował blogera, który urządził konkurs ten wygrywa.

  • Promowanie swoich postów z bloga na tablicy swojego facebooka - Bardzo fajny sposób reklamowania się na początku jak i w późniejszym czasie blogowania. Dzięki temu masz pewność, że wielu Twoich znajomych wejdzie i przeczyta Twoje wypociny i masz większą szansę, że Cię zaobserwują od innych blogerów. Ich zdanie przyjmiesz z łatwością, a nawet docenisz, ponieważ znasz ich i pochwała od bliższych znajomych napędzi Cię, żebyś dalej blogował. Ich krytykę też łatwiej zniesiesz i przypatrzysz się jej, żeby Twój blog był coraz lepszy.

  • Promowanie swoich postów z bloga na tablicy swojego fanpage na facebooka - Do tego sposobu mam mieszane uczucia. Jeżeli masz fp swojego bloga to dobry sposób, żeby ludzie bez google+ wchodzili i czytali Twoje najnowsze posty. Jednakże przy takich fp większość to Twoi zaproszeni znajomi, bądź czytelnicy z blogów, którzy polubili ponieważ znaleźli banner na Twoim blogu. Przy większej popularności fp na pewno skoczy Ci popularność bloga, ale to są raczej sytuacje +1000 obserwatorów oraz większej ilości lajków na fp. W późniejszym czasie bardzo Ci ułatwi rozgłos po za strefą blogosfery, a tak to uważam za bezsens zakładania go przy małej popularności. Jednakże nie odradzam tego we wczesnej fazie blogowanie, ponieważ na górę popularnośći wspina się trudno i długo.

  • Tagi bloga - Jedna z najistotniejszych rzeczy, żeby Twój blog można było znaleźć w wyszukiwarce poprzez poszczególne frazy, które są stosowane w bazach danych. Tagi to także nazwy kategorii, które służą do klasyfikowania zawartości witryny WWW. Przypisanie blogowi słów kluczowych umożliwia czytelnikom szybki wybór interesujących go informacji. W Bloggerze można je ustawić w Ustawienia>Ustawienia wyszukiwania>Metatagi. Można tam wpisać do 150 znaków, więc wpiszcie charakterystyczne dla bloga frazy. Moim zdaniem warto tam coś wpisać, ponieważ w późniejszej fazie bloga będzie się go łatwiej wyszukiwało.

  • Promowanie swojego bloga bannerem na innych blogach bądź forach internetowych - Definitywnie fajna okazja, aby pobawić się w grafika komputerowego. W takim bannerze najlepiej wstawić swoje logo (ew. favikone) bloga oraz w sensowny sposób opisać go bądź wstawić słowa kluczowe. Jeżeli odwalisz kawał dobrej roboty, a blog bądź forum na którym jest Twój banner jest popularny to możesz być pewny/a, że ta metoda jest bardzo skuteczna.


Wszystkie reklamy, które są mi znane zostały omówione. Jeżeli są jeszcze jakieś sposoby promowania się, a ich nie opisałem to piszcie w komentarzach, a je dodam. A Wy jak się reklamujecie? Osobiście jestem bodajże na 5 grupach blogerów i wstawiam na każdej codziennie mój nowy post z bloga pisząc temat postu. Załączam też w niektórych przypadkach u siebie na tablicy link do postu na facebooku. Ponadto staram się też wypowiadać w komentarzach, gdzie dzieje się kontrowersyjność w świecie blogosfery.

18 komentarzy:

  1. Ja również codziennie dodaję link do bloga na stronach typu 'Blogerzy!' etc. Piszę tylko 'zapraszam',ponieważ tytuł wpisu jest poniżej i jeśli kogoś zainteresuje to wejdzie poczytać. :)
    Miłej niedzieli :)
    http://kakuch.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajnie, że rozwinąłeś i opisałeś każdą z reklam bloga, oraz napisałeś co o niej osobiście sądzisz.
    Ja osobiście nie reklamuję się za dużo, gdyż jestem tylko w dwóch grupach blogerów, założyłem fb i google+.
    Uważam że każdy blog potrzebuje na początku reklamę, a potem jak jest dobry to znajdzie stałych czytelników.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeśli chodzi o reklamę mojego bloga ~ przyznaję bez bicia ~ dodaję czasem pod postami typu: "Nie mam co czytać, podawajcie linki do blogów". Jasne, dodaję też link do mojego najnowszego posta w niektórych grupach dla bloggerów. Czasami dodaję sam link w grupach, ale od jakiegoś czasu przestałam bawić się obs za obs i mówię szczerze - tak bawiłam się. Tyle że zrozumiałam, że to bezsensu... A blog stracił na wartości przez brak dodawania do linku tekstu typu "kom za kom", "obs za obs". Poza tym, w końcu odezwał się ktoś, komu to nie pasuje. Chłopaku, masz u mnie ogromny szacunek :)
    Pozdrawiam (# będę zaglądać często)

    OdpowiedzUsuń
  4. ja propoje swojego bloga gdzie się da: stronach / blogach/ forach / grupach itp. .Każdy inaczej to patrzy i każda ma swój sposób na propowanie.

    http://iamemilia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. A czy określenie "świat blogosfery" nie jest masłem maślanym? Blogosfera z definicji jest właśnie światem blogów.

    Szkoda, że tak właściwie opisałeś sposoby reklamy na samym tylko Facebooku. Jest mnóstwo innych dróg, żeby dotrzeć do czytelnika. Wrzucenie linka do sygnatury na forum, wlepy z kodem QR, blogowe bazy danych.

    Na upartego możemy też dorzucić zabawę anchor linkami, tagami, pozycjonowaniem i innymi technikaliami tak, żeby indeksowanie bloga przyniosło tony wyświetleń.

    http://fred-audiofil.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Opisałem wszystkie mi znane sposoby, ale masz rację co do określenia świata blogosfery. Postaram się dopisać wszystkie sposoby, które napisałeś w tym komentarzu, ale najpierw muszę się o nich czegoś dowiedzieć (z wyjątkiem tagów).

      Usuń
    2. Damn zaopatrując się w wiedzę na te sposoby doszedłem do wniosku, że dużo do tego roboty, ale byłaby to bardzo efektowna reklama. Jednakże wlepy z kodem QR to lekka przesada, ponieważ nastawiłem się na rozpisanie takich typowych sposobów reklamowanie się :)

      Usuń
  6. Dobrze napisany post. Ja 'reklamuję się' dodając nowe posty na moją tablice na facebooku i wszelkiego rodzaju grupy blogerów.
    +Obserwuję. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja wstawiam link do nowych postów w grupach (4) na facebooku, udostępniam nowe posty na swojej osi czasu i czasami jak gdzieś widzę post: "podajcie linki do swoich blogów bo nudno" to wrzucam, ale nie zawsze :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie napisałeś o promowaniu fanpejdża na facebooku. Ja po założeniu fp chciałabym właśnie wrzucić w kampanię kilka stówek i trochę go podpromować. Podobno dobrze zrobiona kampania ściąga czyteników.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno, ale nie wiem jak jest w praktyce, a nie zamierzam pisać sposobu na fp lajk za lajk. To takie ślepe obserwacje. Same wejścia i nic więcej. Kilka stówek? Jak masz głowę do reklamy to za darmo zrobisz sobie dobrą reklamę, a z taką kasą jeszcze lepszą ;) Bo od zawsze wiadomo, że za darmo to takie sobie, a jak zapłacisz to dobre.

      Usuń
    2. Chodzi mi o sponsorowanie reklamy swjego fanpejdża na fb (pokazują się w prawej kolumnie). Zdecydowanie nie mówię o głupotach typu like za like;)

      Usuń
    3. nie spodziewaj się cudów po sponsorowanej reklamie na faceboku - znam kilka osob, ktore sprobowaly i nikomu nie przynioslo to stalych czytelnikow. Zreszta, zastanow sie sama, jak czesto zwracasz uwage na sponsorowane posty ;)

      Usuń
    4. Ale ja już tego korzystałam. Co prawda nie promując bloga, ale inną stronę i przyniosło naprawdę sporo. Jak widać osoby, które znasz przeprowadziły kampanie nieumiejętnie. Z resztą wielu znanych blogerów z tego korzysta i poleca. Choćby Tamara czy Tomek.

      Usuń
  9. btw musze pochwalic zmianę, sto razy lepiej jest ;) teraz, jako, że sama przygotowuję listę ciekawych blogów dla moich czytelników, mogę w końcu poczytać i sprawdzić, co tu się wyprawia

    OdpowiedzUsuń
  10. Muszę się przyznać, że do niedawna bawiłam się w obs za obs. Nie mam jeszcze zbytnio popularnego bloga i tak wielkiej różnicy mi to nie zrobiło, jednak wiem że takie obs za obs jest bez sensu.Teraz jedynie promuję się na fp,ale zbytniej popularności to nie przynosi. No i zazwyczaj zostawiam link do bloga w komentarzu, oczywiście po dość wyczerpującym komentarzu.

    OdpowiedzUsuń
  11. O co chodzi dokładniej z LBA? gdzie mogę znaleźć takich bloggerów?

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo fajny post, jednakże u mnie chyba jakoś te metody niezbyt działają. Staram się promować najbardziej jak mogę. Mam fanpejdż (oczywiście z linkiem do bloga), z którego właściwie dzisiaj dopiero zaczęłam, ale już sporo komentowałam i lajkowałam różne inne fanpejdże dotyczące tematyki mjego bloga licząc na to, że ktoś się na przykład zainteresuje nazwą i wejdzie zerknąć. Efektów jak dotąd nie zauważyłam.
    Moja przyjaciółka ma popularnego bloga, od czasu do czasu mnie promuje, dodaje link na blogu, asku czy fanpejdżu. Efektów brak.
    Obserwacja za obserwację mnie nie interesuje, ponieważ wchodzę i obserwuję tylko te blogi, które mnie zaciekawią. Dla mnie liczy się jakość, a nie ilość obserwatorów. Poza tym jak sam napisałeś - zaobserwują i zapomną. Wcale to nie oznacza, że będą czytać.
    Dzisiaj również zgłosiłam się do kilku grup blogerów (na jedej z nich znalazłam Twojego bloga), dodałam kilka zdań o blogu i jedyne co ruszyło to odrobinę podskoczyły wyświetlenia. Ale też nie za dużo i dosłownie chwilowo. Później mój post utonął w kilkunastu innych dodanych jeden za drugim. Tak przy okazji to wydaje mi się, że na takich grupach powinien być regulamin określający, że każdy post powinien wisieć co najmniej 15 minut żeby więcej osób go zobaczyło zanim utonie pod innymi, ale to już szczegół ^^
    Co do udostępniania na swojej tablicy dla znajomych... cóż z tym się trochę kryję :) Nie wiem czemu, ale mam jakiś taki lekki (no może trochę większy) opór przed pokazaniem swojego bloga znajomym. Wiem, że (chyba) nie mam się czego wstydzić, ale jakoś tak... sama nie wiem czemu, nie umiem się przełamać. Promując się staram się robić wszystko żeby tylko nie wyświetliło się na tablicy, że gdzieś udostępniłam link do bloga czy fp (dlatego zapisałam się tylko do grup zamkniętych). O blogu wie tylko kilku dalszych znajomych albo moje przyjaciółki. Może w końcu się przełamię, ale na razie jest ciężko.
    O tagach nie wiedziałam, ale już zmieniłam to w ustawieniach bloggera.
    No i teraz wypróbuję jeden sposób, z którego jeszcze nie korzystałam. Mianowicie zapraszam Cię na swojego bloga :) Jest to blog prywatny. Piszę głównie o swoich podróżach. Zaczęłam podróżować od zeszłego roku, więc pomyślałam, że miło będzie podzielić się wrażeniami z innymi. Dodaję mnóstwo zdjęć z miejsc, w których byłam, opisuję moje przygody, ale piszę również o perypetiach dnia codziennego. Mam nadzieję, że Cię zaciekawiłam. Zapraszam i liczę na komentarz :)
    http://my-piece-of-world.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń